Πρόσφατα, η Katy Perry ισοφάρισε το ρεκόρ που μέχρι χτες κατείχε ο Michael Jackson, με πέντε συνεχόμενα No.1 μέσα από το album της “Teenage Dream”. Το ρεκόρ που επί 23 χρόνια κατείχαν τα πέντε Νο.1 singles μέσα από το “Bad” δεν είχε καταφέρει κανείς να απειλήσει ως σήμερα. Τα “California Gurls” (με τον Snoop Dogg), “Teenage Dream”, “Firework”, “E.T.” (με τον Kanye West) και “Last Friday Night” (T.G.I.F.)” με αυτή τη σειρά ανέβηκαν στο Νο.1 του Billboard με σχετική άνεση και με τη βοήθεια των πρωτοκλασάτων rappers που την συνόδευσαν στο δύσκολο έργο της ανάβασης (σχεδόν ένας… Γολγοθάς με τέτοιο ανταγωνισμό τριγύρω της) και με βοηθητικά clips–υπερπαραγωγές που αφήνουν το Hollywood πίσω. Πράγματι η Katy Perry φαίνεται ένα άξιο και σκληρά εργαζόμενο κορίτσι που παλεύει για την εικόνα και τη φήμη της, με τίμια και παραδοσιακά όπλα: μία σωστή και επαρκή φωνή, ένα μελετημένο και ξεκάθαρο target group –την εφηβεία–, με εφευρετικές και ιδιαίτερες παραγωγές που προχωρούν τη βιομηχανία της mobile touch screen pop, ένα βήμα παραπέρα…
Αυτα που γραφει ομως ο πολυ καλός δημοσιογράφος Μάρκος Φράγκος εξηγουν την σημαντική διαφορα τους.
''Βρίσκω συμπαθητικά τα εφηβικά ρυθμικά σκαριφήματα της ομάδας παραγωγής της Katy Perry (πιο συμπαθή από τα αντίστοιχα της Ke$ha, πιο δεμένα και λιγότερο ξετσίπωτα από της Rihanna, λιγότερο τσιτωμένα από της Christina Aguilera και πιο γειωμένα από εκείνα της Lady Gaga) αλλά μέχρι εκεί. Το ζητούμενό μου πλέον δεν είναι η χαλαρή αίσθηση της ακρόασης αλλά η πάγια ανάγκη – δικαίωμά μου να απολαμβάνω μία “αξία” που θα ξεπερνάει το απλό πυροτέχνημα της στιγμής (“Firework” για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι). Η ακρόαση της Katy Perry είναι, με όρους τεχνικούς, πλήρης: πλουμιστή, μεθοδική, προσεγμένη, αλάνθαστη, με ένα στουντιακό δέος απαράμιλλο. Ωστόσο αν προσέξετε, όλα αυτά τα “χαρίσματα” δεν εμπεριέχουν καμία καλλιτεχνική αξία. Μόνο τεχνική. Και επειδή οι μουσικές προτεραιότητές μου σαν ακροατή δεν είχαν ποτέ να κάνουν με τη δεξιοτεχνία και την τεχνική, επιλέγω να απαξιώνω μέσα μου το εμπορικό επίτευγμα της Katy Perry ως ένα ρεκόρ χωρίς καμία ψυχή από πίσω του, κανένα βάθος και κυρίως κανένα τρισδιάστατο λαμπερό πλάσμα να υποστηρίζει στην εμπροσθοφυλακή αυτό το γεγονός. Παραμένει ένα κορίτσι αποκύημα της τεχνολογικής εποχής που το γέννησε, προορισμένο να αναλωθεί στα προβλεπόμενα applications.''
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου