Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

No. 5, 1948






Μπορώ με βεβαιότητα να πω ότι είμαι άσχετος από τέχνες. Αν και έχω δει κάποιους πινάκες γλυπτά και λοιπά καλλιτεχνικά δημιουργήματα ποτέ δεν στάθηκα περισσότερο από 5 λεπτά να παρατηρήσω τις λεπτομέρειες και τα στοιχειά που έκαναν το εκάστοτε έκθεμα διάσιμο.
Ώσπου πριν λίγες μέρες σε μια άσχετη αναζήτηση μου στο διαδίκτυο πέφτω σε μια ιστοσελίδα με τους ακριβότερους πίνακες όλων των εποχών και συναντώ στη κορυφή το No. 5, 1948 του Τζακσον Πολοκ πίνακας ,ο οποίος πουλήθηκε σε άγνωστο ιδιώτη έναντι 140 εκατομμύριων δολαρίων. Οπως διαβάζω ο Τζακσον Πολοκ ήταν Αμερικανός ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος του αφηρημένου εξπρεσιονισμού.
Συνεχίζοντας βλέπω στη λίστα πίνακες των Klimτ, Picasso, Vincent van Gogh κ.τ.λ που εμένα συνεχίζουν να μην με τρελαίνουν σα παρατηρητή, αλλά τουλάχιστον κάτι παρουσιάζουν(μια προσωπογραφία ένα τοπίο κατι!!!)με τιμες από $137 εκ. μέχρι $50 εκ.
Δεν θέλω να καταλήξω κάπου συγκεκριμένα απλά $140 εκ για πιτσιλιές πάνω σε έναν καμβά? Γιατί όσο και να προσπαθήσει κάποιος να μου πει ότι αυτό το πράγμα κάτι αντιπροσωπεύει και αποσκοπεί σε κάτι βαθύτερο εγώ θα συνεχίσω να γελάω……

2 σχόλια:

kataramenos είπε...

Θεέ μου, πόσο ρηχός;

thodoris είπε...

eftixws pou iparxeis kai si kai me katalavaineis